dilluns, 24 de novembre del 2008

I DEMA SON ... LES CATALINETES

Les Catalinetes és una celebració escolar infantil d´origen incert que està present en diferents pobles valencians, i que té lloc el dia de Santa Caterina. A Sueca, per exemple, aquesta celebració consisteix en fer una excursió al sequer per part dels més menuts per tal de prendre el berenar, També a aquesta ciutat valenciana es conserva encara la cançó de Les Catalinetes que diu:

"Les catalinetes mengen culleretes
els catalinots mengen cullerots
Santa Catalina oro pro novis
Santa Filomena misere novis "

"San Antoni dels porquets
als xiquets uns dinerets
i a les xiques una surra
per a que vagen de costura "

Aneu preparant el rollet de catalines per a celebrar-ho amb els amics o companyers de faena que jo ja el tinc preparat en ou kinder incluit.

BON PROFIT !!!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo enguany tambe les tinc apunt, perque este any en tinc varies grasies a les ties, tios, iaies que l'han portat per al meu xiquet, pero com ell encara no pot menjar-ne, sa mare fara un esforç i seu menjara tot, je, je..

Clara hi ha que canviar la lletra ara ja no es una zurra per a les xiques ara es:

"i a les xiques un barret,
per a que vagen de paseig"

Hi ha que modernizarse i en el temps en el que estem les zurres eliminarles.

CLARETA ha dit...

jejejeje.Jo me copiat la canço de una web perque no menrecordava com era, i aixo qu e anat molt anys de catalinetes i he tingut el meu ou kinder . (era lo unic q en menjava)